Cikkek, tanulmányok Források Tananyagok, modultervek Tananyagok, modultervek Ajánlók Korábbi számaink tartalma Elérhetőségeink

Modultervek, tananyagok - 7.szám

 Tartalmi célok:

-        A Rákosi-korszak árnyalt, többféle nézőpontú vizsgálata,
-        a belső rendszercezúrák sajátosságainak feltárása,
-        új, a tankönyvekben kevésbé érintett témák beemelése a tanulási folyamatba
[tovább olvasom]
Modultervek, tananyagok - 6.szám

A portfólió (olasz eredetű szó: dokumentumdosszié, szakértői dosszié) a tanuló munkáiból összeállított célirányos gyűjtemény, amely bemutatja készítőjének erőfeszítéseit, fejlődését és eredményeit egy vagy több területen. A portfólió a tanulás eszköze, melynek során a tanuló metakognitív képessége fejlődik.

[tovább olvasom]

Tartalmi célok:
-       ismerjék az első ipari forradalom társadalmi- gazdasági hatásait,
-       legyenek tisztában a munkásság helyzetére vonatkozó megoldási javaslatokkal,
-       komplex képet alkossanak az egyház társadalmi tanításáról,
-       új, a tankönyvekben kevésbé érintett témák beemelése a tanulási folyamatba 
[tovább olvasom]
Modultervek, tananyagok - 5.szám

 2 tanóra (a legszerencsésebb két egymást követő tanórán feldolgozni a tananyagot, így kiküszöbölhető, hogy az egyes csoportokból a második alkalommal hiányzó diákok által feldolgozott anyagok kimaradjanak a megbeszélésből)

[tovább olvasom]

 A modulterv hat tanórát ölel fel, a következő sorrendben, illetve tartalmakkal:

1-2. A téma bevezetése, Teleki Pál külpolitikája
3. Bárdossy László külpolitikája
4-5. Kállay Miklós külpolitikája
6. Teleki, Bárdossy, Kállay és Horthy jellemtérképének elkészítése
[tovább olvasom]

Tartalmi célok:

  • a szabadságharc és a felkelés fogalmi elemeinek végiggondolása és ezek alapján a Bocskai féle mozgalom elemzése,
  • annak feltárása, hogy a magyar társadalom különböző csoportjai milyen sérelmek miatt és milyen célokért csatlakoztak Bocskai Istvánhoz,
  • Bocskai és az oszmán politika kapcsolatának feltárása.
[tovább olvasom]

 Tartalmi célok:

  • annak a folyamatnak a megismerése, melynek során az athéni demokrácia kialakult,
  • az athéni demokrácia politikai intézményeinek és működésüknek megismerése.
[tovább olvasom]